Regisztráció Belépés
Regisztráció Belépés

Kompetenciaszintek

A Digitális Oktatási Kompetencia szintjei
 
Szint
A1
Szint elnevezése
Belépő
Szint leírása
A belépők tisztában vannak a digitális technológiák használatában rejlő lehetőségekkel pedagógiai és szakmai gyakorlatuk erősítése érdekében. Ugyanakkor nincs, vagy csak kevés tapasztalatuk van a digitális technológiák pedagógiai célú használatával kapcsolatban. A digitális technológiákat elsősorban a felkészüléshez, az adminisztrációhoz vagy a szervezeti kommunikációhoz használják. A belépőknek útmutatásra és bátorításra van szükségük módszertani repertoárjuk bővítéséhez és meglévő digitális kompetenciáik pedagógiai szempontból történő alkalmazásához.
Szintlépés jellemzői
Kíváncsiság, hajlandóság
Szint
A2
Szint elnevezése
Felfedező
Szint leírása
A felfedezők tisztában vannak a digitális technológiák használatában rejlő lehetőségekkel, és nyitottak pedagógiai és szakmai gyakorlatuk bővítésére. Digitális technológiákat alkalmaznak a digitális kompetencia egyes területein, anélkül, hogy átfogó vagy következetes megközelítést alkalmaznának.  A felfedezőknek ösztönzésre, betekintésre és inspirációra van szükségük pl. a kollégák példáján és útmutatásán keresztül, amely bevált gyakorlatok cseréje révén is megvalósulhat.
Szintlépés jellemzői
Észszerű használat, variálhatóság
Szint
B1
Szint elnevezése
Beépítő
Szint leírása
A beépítők számos környezetben próbálkoznak a digitális technológiákkal, számos célra, sokféle gyakorlatba integrálva használják őket. A digitális technológiákat kreatívan alkalmazzák, megmutatva ezzel szakmai elkötelezettségük különböző aspektusait. Szívesen bővítik gyakorlati repertoárjukat. Azon dolgoznak, hogy megértsék, mely eszközök és módszerek működnek legjobban a különböző pedagógiai helyzetekben, és hogyan illeszkednek a digitális technológiák a pedagógiai stratégiákhoz és módszerekhez. Időre van szükségük a kísérletezéshez, elmélkedéshez. Katalizálhatja ezt az együttműködés ösztönző ereje és a tudáscsere, hogy mindennapi gyakorlottá válhassanak a megszerzett ismeretek.
Szintlépés jellemzői
Célirányosság, kockázatcsökkentés
Szint
B2
Szint elnevezése
Szakértő
Szint leírása
A szakértők számos digitális technológiát alkalmaznak magabiztosan, kreatívan és kritikusan, hogy javítsák pedagógiai szakmai tevékenységüket. Célszerűen választják ki a digitális technológiákat az adott helyzetekre, és megpróbálják megérteni a különböző digitális stratégiák előnyeit és hátrányait. Kíváncsiak és nyitottak az új ötletekre, tudva, hogy sok mindent még nem próbáltak ki. A kísérleteiket módszertani repertoárjuk kiterjesztésére, strukturálására és konszolidálására használják. Az innovatív gyakorlatban a gyakorlottak minden oktatási szervezet gerincét jelentik.
Szintlépés jellemzői
Visszacsatolás, tudásmegosztás
Szint
C1
Szint elnevezése
Irányító
Szint leírása
Az irányítók következetes és átfogó megközelítéssel használják a digitális technológiákat a pedagógiai és szakmai gyakorlatok erősítésére. A digitális stratégiák széles körű repertoárjára támaszkodnak, tudják, hogyan kell kiválasztani közülük a legmegfelelőbbet egy adott pedagógiai helyzethez. Folyamatosan reflektálnak saját gyakorlatukra, és tovább is fejlesztik. Folyamatosan frissítik tudásukat, nyitottak az új fejlesztések és ötletek megismerésére. Tudásukat továbbadják.
Szintlépés jellemzői
Kritikusság, megújítás
Szint
C2
Szint elnevezése
Újító
Szint leírása
Az újítók megkérdőjelezik a kortárs digitális és pedagógiai gyakorlatok megfelelőségét. A rendkívül innovatív és komplex digitális technológiákkal kísérleteznek és/vagy új pedagógiai megközelítéseket fejlesztenek ki. Az újítók egyedülálló és ritka tagjai a pedagógustársadalomnak. Kiemelten innovatívak, gyakran válnak a fiatal pedagógusok példaképévé.

Támogatóink és együttműködő partnereink

logo logo