Segítségnyújtás a tanulók digitális kompetenciáinak fejlesztéséhez
6. Segítségnyújtás a tanulók digitális kompetenciáinak fejlesztéséhez
|
|
A digitális technológiák sokféleképpen javíthatják a tanítási és tanulási stratégiákat. Azonban bármilyen pedagógiai stratégiát vagy megközelítést választanak, a pedagógus sajátos digitális kompetenciája adja a hatékony használat alapját.
|
|
6.1. Információ és médiaműveltség
|
Olyan tanulási tevékenységek, feladatok és értékelések beépítése, amelyek megkövetelik a tanulóktól az információs igények megfogalmazását: információ és források keresése a digitális környezetben; információk keresése, feldolgozása, elemzése és értelmezése; az információ hitelességének és megbízhatóságának, valamint forrásainak összehasonlítása és kritikus értékelése.
|
6.2. Digitális kommunikáció és együttműködés
|
Olyan tanulási tevékenységek, feladatok és értékelések használata, amelyek megkövetelik a tanulóktól, hogy hatékonyan és felelősségteljesen használják a digitális technológiákat.
|
6.3. Digitális tartalom létrehozása
|
Olyan tanulási tevékenységek, feladatok és értékelések beépítése, amelyek megkövetelik a tanulók digitális eszközökkel történő feladatmegoldását, valamint különböző formátumú digitális tartalmak módosítását és létrehozását. Ezekre vonatkozóan ismernie kell a szerzői jogok és az engedélyek területén a digitális tartalmakhoz, forráshivatkozásokhoz és az attribútumokhoz kapcsolódó licencek szabályait, valamint azok betartását.
|
6.4. Felelős használat
|
A digitális technológiák használata során intézkedéseket kell tenni a tanulók fizikai, pszichológiai és társadalmi jóllétének biztosítására annak érdekében, hogy a tanulók képesek legyenek a kockázatok kezelésére és a digitális használatára.
|
6.5. Digitális problémamegoldás
|
Olyan tanulási tevékenységek, feladatok és értékelések, amelyek a technikai problémák azonosítását és megoldását követelik meg a tanulóktól vagy a technológiai tudás kreatív alkalmazását ismeretlen helyzetekben.
|